SEO je skraćenica od search engine optimization, što se s engleskog prevodi kao “optimizacija za tražilice”

 

Kada tražite kuhinje u Zagrebu, u Google.hr upisat ćete nešto kao “kuhinje” i dobiti popis trgovina s kuhinjama, radionice za izradu kuhinja te razne trgovine s pločastim materijalima za kuhinje koje Google smatra relevantnim za vaš upit.

Iako u Zagrebu postoji više od stotinu trgovina s kuhinjama i opremom, a mnoštvo njih ima web stranicu, za vas je u ovom trenutku najvažnije prvih deset web stranica koje vam izlista Google.

 Taj popis Google generira na osnovi više od 200 faktora koji se zovu i SEO faktori. Na njih možemo utjecati, namjerno i nenamjerno. Naprotiv, to je jako složen algoritam, koji se strogo drži u tajnosti, ali se mogu empirijski razotkriti dijelovi tog algoritma.

 

 

A sad dosta teorije pređimo na praksu

Mnogi će reći SEO je mrtav!

Naravno da SEO nije mrtav ali mu je značaj dosta smanjen u odnosu na poziciju pretrage na tražilicama. Što se tiče pozicioniranja na Google tražilici i legendarnog prvog mjesta na njoj, možemo vam reći da je to postao mit. Google nam je ukinuo tu privilegiju samom činjenicom da su njegove reklame i ostali proizvodi uvijek u prednosti nad organskom pretragom.

Pogledajte sliku:

Fotografija pokazuje gdje se nalazi prvi organski rezultat u odnosu na prvo mjesto u tražilici.

Naravno da se još uvijek ima što napraviti u vezi sa SEO optimizacijom ali to je više vezano za sustav oglašavanja Google AdWords, boljom pozicijom u poretku oglasa i manjoj cijeni po kliku.

1. Content ili sadržaj Sadržaj mora biti relevantan za moju ciljnu publiku Sadržaj može biti koristan i zanimljiv vašim korisnicima, mora se zasnivati se na tome da svojoj publici i potencijalnim kupcima vašeg proizvoda ili usluge dajete u kontinuitetu informacije i sadržaje koji su im na bilo koji način korisni, koji im pomažu da riješe neki problem.

Svojim potencijalnim kupcima dajete sadržaj na nenametljiv način, čineći da budu više informirani, upućeni, praveći tako od svog brenda svojevrstan simbol za širenje korisnih informacija i sadržaja. A u slučaju da taj sadržaj bude do te mere zanimljiv i privlačan publici, veoma brzo ćete imati viralni marketing na djelu, a vaš brend biće prepoznatljiv svima.

Pogledajte više o Sadržajnom marketingu

2. Meta description Meta opisi sažeci sadržaja web stranice. Obično se pojavljuju ispod plavih veza koje se mogu kliknuti na stranici s rezultatima tražilice. Meta opis mora biti povezan s vašim ključnim riječima i sadržajem stranice, jer to daje najbolje rezultate.

Dodavanje opisa stranice svakoj web stranici vašeg web sjedišta je korisno za SEO optimizaciju.

Obratite pozornost da dobro odabran opis stranice može biti motiv za ili protiv klika na poveznicu web stranice u tražilici.

 

Pogledajte više o AdWords oglašavanju

Ne treba zaboraviti pravilo:

Sadržaj je kralj.

Sadržajno dobrom web sjedištu korisnici se vraćaju i ponovno ga posjećuju. I sam google preporučuje da cilj optimizacije ne bude samo položaj web stranice na tražilici već korist koji će posjetitelji web sjedišta imati.